Η κα. Σμυρναίου Ζαχαρούλα είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών με γνωστικό αντικείμενο «Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης και Διδακτική Θετικών Επιστημών». Είναι Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ- Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων. Είναι αριστούχους Απόφοιτος (BA) του Τμήματος Φυσικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών. Κατέχει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Πληροφορική (ΕΚΠΑ) και Μεταπτυχιακό Δίπλωμα (D.E.A) στις Επιστήμες Αγωγής με ειδίκευση στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών (Université Paris V (Sorbonne), France). Η Διδακτορική της Διατριβή ειδικεύεται στις Επιστήμες Αγωγής και συγκεκριμένα στη χρήση ΤΠΕ στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών (Thèse de Doctorat) (τίτλος διατριβής: ‘Μοντελοποίηση – η συνεισφορά των εκπαιδευτικών λογισμικών, 2000–2003, Université Paris V (Sorbonne), France). Διετέλεσε Λέκτορας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (2010-2014), Επισκέπτης Λέκτορας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (2008 – 2010), Επισκέπτης Λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (2005 – 2008), Σύμβουλος στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (2004 – 2007), Επισκέπτρια Καθηγήτρια στην ΑΣΠΑΙΤΕ (2003 – 2006), Επισκέπτης Λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (2003 – 2004) και Εκπαιδευτικός Φυσικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (2001 – 2010). Είναι Πρόεδρος του Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου –ΕΠΕΣ του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου (ΠΠΣ), 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών (Πλάκα) (2011- σήμερα). Παράλληλα, συμμετείχε στην Επιστημονική Επιτροπή για την Αναμόρφωση των Αναλυτικών Προγραμμάτων στη Φυσική στην Ελλάδα. Τα κύρια επιστημονικά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στον σχεδιασμό και αξιοποίηση των ψηφιακών δομημάτων και κατάλληλων διδακτικών προσεγγίσεων στη μάθηση διαφόρων Γνωστικών Αντικειμένων, καθώς έχει συμβάλει στη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής για τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση και την εισαγωγή εκπαιδευτικών πολιτικών STEM και STEAM. Είναι επιστημονική υπεύθυνη σε πολλά ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα (LOOP Erasmus+ 2020-23, CREATIONS H2020-SEAC-2014-1 CSA, DESCI Erasmus +, PLAY4GUIDANCE-Erasmus +, FP7-Metafora, Erasmus Intensive Programme (Innovative practices for teaching science), FP6-e-comode, EDU-ELEARN-Recoil, ROSE, IST-School of Tomorrow- MODELLINGSPACE). Ήταν Ιδρυματική Υπεύθυνη στα ΠΑΚΕ ΕΚΠΑ και Επιμορφώτρια στα ΠΑΚΕ (ΑΤΤΙΚΗΣ & ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ) στην «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία» και στην «Επιμόρφωση των Επιμορφωτών στις Νέες Τεχνολογίες», στην Ταχύρρυθμη Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στους Διαδραστικούς Πίνακες, στα ΠΕΚ στην Α’ φάση Εισαγωγικής Επιμόρφωσης και στο Κοινωνικό Πολύκεντρο της ΑΔΕΔΥ στο πρόγραμμα «Επιμόρφωση των Δημοσίων Υπαλλήλων στις Νέες Τεχνολογίες». Ήταν επίσης επιστημονική υπεύθυνη στα παρακάτω εθνικά ερευνητικά προγράμματα: α. στην Πλατφόρμα 21+Εργαστήρια Δεξιοτήτων (2020, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), β. στο Παιδικό Πανεπιστήμιο, έργο της Περιφέρειας Αττικής (2020, 2023), και γ. 1/ του Επιμορφωτικού -Εκπαιδευτικού-Ενημερωτικού Υλικού, Οδηγού Επιμορφωτή και Προγράμματος Σπουδών Επιμόρφωσης και 2/ των αρχών κανόνων και μεθοδολογίας της εξ αποστάσεως Εκπαίδευσης και Εκπαίδευσης Ενηλίκων που εντάσσεται στο έργο «Ανάπτυξη και Λειτουργία Δικτύου Πρόληψης και Αντιμετώπισης των Φαινομένων Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού» ΑΠ 1, 2 και 3(2015). Σήμερα τελεί επιστημονική υπεύθυνη των ερευνητικών προγραμμάτων του ΙΤΥΕ Διόφαντος, όπως στα έργα «Ανάπτυξη Κέντρων Καινοτομίας στις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις» (2023-2026) – Strengthening the digital potential of education and modernization of vocational education and training, – DIGITAL TRANSFORMATION OF EDUCATION, Employment, Skills, Social Cohesion, ii) GIL4W – Greek Innovation Lab for Women: Collaboration for Knowledge Transfer from a Norwegian Policy Body for the Strengthening of Women’s Expertise in R&D and Entrepreneurship in Greece, – Bilateral relations at national level.