Μάστερ στην Ειδική Αγωγή και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση

Οι κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις του προηγούμενου αιώνα διαμόρφωσαν ένα νέο περιβάλλον βιωσιμότητας, λειτουργίας και δράσης για το σύγχρονο άνθρωπο. Έχοντας ήδη διανύσει το ένα τέταρτο, περίπου, του 21ου αιώνα, μπορούμε να επισημάνουμε ότι η νέα εποχή έχει ως βασικά χαρακτηριστικά την πολυπολιτισμικότητα, τη διεθνοποίηση, την ταχύτατη παραγωγή και διακίνηση πληροφορίας.

Η εκπαίδευση, ως πεδίο διαμόρφωσης των μελλοντικών πολιτών και ως εκείνος ο θεσμός που λειτουργεί υποστηρικτικά για την επιβίωση ή/και αλλαγή στον κοινωνικό προσανατολισμό, δεν μπορεί παρά να υφίσταται ανάλογες τροποποιήσεις στη δομή, στη λειτουργία, στο προφίλ των παραγόντων που την υλοποιούν, στα μέσα που χρησιμοποιούνται.

Ο εκπαιδευτικός του 21ου αιώνα χρειάζεται ισχυρά εργαλεία και τεχνικές ανάπτυξης και καλλιέργειας προσωπικών δεξιοτήτων, όπως η σύνδεση της θεωρίας με την πράξη, η μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη θεώρηση της μάθησης και διδασκαλίας, η αξιολόγηση της πληροφορίας, ο μετασχηματισμός της γνώσης, η διαχείριση της σχολικής μονάδας, η συνδυαστική εφαρμογή επιστημονικών και παιδαγωγικών αρχών, που θα του επιτρέψουν να νιώσει πληρότητα στην άσκηση του έργου του και κυρίως ετοιμότητα να διαχειρίζεται και να προσαρμόζεται σε κάθε επικείμενη τροποποίηση του εκπαιδευτικού πλαισίου.

Το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση σε συνδυασμό με την ποικιλία των εκδηλώσεων και των πρωτοβουλιών που παρέχονται από το Διδακτορικό πρόγραμμα (PhD) του Πανεπιστημίου μας, προσφέρει μια διαμορφωτική εμπειρία για τους φοιτητές που ενδιαφέρονται για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

Μάστερ στην Ειδική Αγωγή και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση

Διάρκεια Προγράμματος σπουδών 2 χρόνια, 4 εξάμηνα
Τίτλος Σπουδών MA
Γλώσσα διδασκαλίας Ελληνικά
Είδος Εξ αποστάσεως
Ελάχιστος αριθμός ECTS μονάδων 120

Στοχος και Σκοπος του Προγράμματος

(1) Το πρόγραμμα στοχεύει στην εξειδίκευση και προετοιμασία των μελλοντικών εκπαιδευτικών, προκειμένου να είναι ικανοί να αντιμετωπίσουν με επιστημονική επάρκεια και δυναμική αντίληψη τους μαθητές με διακριτά μαθησιακά και αναπτυξιακά προβλήματα, που χρειάζονται πιο εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες από πλευράς εκπαιδευτικού.

(2) Το Πρόγραμμα προσφέρει στους φοιτητές τη δυνατότητα να ασχοληθούν με τις τελευταίες θεωρίες και έρευνες σχετικά με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και δυσκολίες, ενώ εξειδικεύονται σε συγκεκριμένες μαθησιακές δυσκολίες όπως:

• η δυσλεξία
• η δυσγραφία
• η δυσορθογραφία
• η δυσαριθμησία, κ.ά.

(3) Το πρόγραμμα εμβαθύνει τις γνώσεις και την κριτική σκέψυ για όσους έχουν προηγούμενη ακαδημαϊκή, προσωπική ή επαγγελματιμή εμπειρία στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ή και στις μαθησιακές δυσκολίες. Η συμβολή ειδικών εξασφαλίζει ισχυρή συνάφεια με την πρακτική.

(4) Ασκώντας το επάγγελμα εντός των επαγγλεματικών ηθικών αρχών και προτύπων της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, τηρώντας τους νόμους, τους κανονισμούς και τις πολιτικές που επηρεάζουν το επάγγελμα, και υποστηρίζοντας βελτιώσεις στους νόμους, τους κανονισμούς και τις πολιτικές.

Προσδοκωμενα μαθησιακα αποτελεσματα

Συγκεκριμένα, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών, τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα για τους απόφοιτους αναμένονται να είναι:
• η εξοικείωση με προφίλ παιδιών και εφήβων που χρήζουν Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, χαρακτηριστικά ή/και κλινικά παραδείγματα ανά αναπηρία και συναφείς δυσκολίες στο γνωστικό, συμπεριφορικό και επικοινωνιακό τομέα,
• η γνώση, ο σχεδιασμός και η εφαρμογή πρακτικών και εξατομικευμένων προγραμμάτων εκπαίδευσης, με στόχο την παρέμβαση σε ατομικό, οικογενειακό και σχολικό επίπεδο,
• η αναβάθμιση των γνώσεων των εκπαιδευτικών στο Γενικό Σχολείο, των επαγγελματιών και των επιστημόνων Ειδικής Αγωγής, με στόχο την πρόληψη και έγκαιρη παρέμβαση,
• η ενίσχυση των επαγγελματικών δεξιοτήτων του ειδικού, εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού στις δομές Ειδικής Αγωγής και εν γένει Εκπαίδευσης,
• η βελτίωση των κοινωνικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων όλων των ειδικοτήτων που σχετίζονται με τον χώρο της Ειδικής Αγωγής και εν γένει Εκπαίδευσης, με βάση τη φιλοσοφία της σχολικής, εκπαιδευτικής και κοινωνικής συμπερίληψης,
• η υποστήριξη των ατόμων με αναπηρία (Α.μ.Α.) και των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Α.μ.Ε.Ε.Α.) για την ομαλή μετάβασή τους προς την ενηλικίωση,
• η υποστήριξη των εκπαιδευτικών που εργάζονται στις δομές Ειδικής Αγωγής και εν γένει Εκπαίδευσης, μέσω ενός εκσυγχρονισμένου επιμορφωτικού έργου, με έμφαση στον καθολικό σχεδιασμό για όλους.

Κριτηρια εισδοχης φοιτητων

Για την εισαγωγή φοιτητών στο Πρόγραμμα απαιτούνται :
Όροι εισδοχής φοιτητων:
• Πτυχίο από αναγνωρισμένο/πιστοποιημένο ίδρυμα Ανώτερης Εκπαίδευσης στην Εκπαίδευση ή/και σε συναφή γνωστικών αντικείμενα.
• Αποδεικτικά στοιχεία ότι ο αιτών έχει επάρκεια στα γραπτά και προφορικά Ελληνικά.
• Επιτυχής ολοκλήρωση προσωπικής συνέντευξης με τον Προϊστάμενο Εγγραφών εισδοχές, είτε αυτοπροσώπως είτε μέσω τηλεφώνου / Skype / Zoom.

ΜΑΣΤΕΡ (ΜΑ) ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Εξαμηνο 4

Υποχρεωτικα Μαθηματα

Department Contact Info

4-6 Lamias Street, 2001 Nicosia – Cyprus
P.O.Box 28008, 2090 Strovolos,
Nicosia – Cyprus

+357 2244 1860

Mon – Fri 8:00 a.m. – 6:00 p.m.

Social Info