Προγράμματα Πρόληψης, Παρέμβασης και Διαφοροποίηση Σχολικού Προγράμματος για Συμπερίληψη

Κωδικός μαθήματος:

SPE-203

Τίτλος μαθήματος:

Προγράμματα Πρόληψης, Παρέμβασης και Διαφοροποίηση Σχολικού Προγράμματος

ECTS:

7

Περιγραφή Μαθήματος

Το περιεχόμενο του μαθήματος «Προγράμματα Πρόληψης και Παρέμβασης» αποσκοπεί στην  κατάρτιση των φοιτητών/τριων σε προγράμματα προαγωγής της ψυχικής υγείας και της μάθησης στη Γενική και Ειδική Αγωγή. Το μάθημα ασχολείται με την  Πρωτογενή, δευτερογενή τριτογενή πρόληψη, την διαχείριση συναισθημάτων καθώς και την προαγωγή της αυτοεκτίμησης και την εκμάθηση των κοινωνικών δεξιοτήτων. Επιπρόσθετα, αναφέρεται στην αντιμετώπιση αγχογόνων καταστάσεων, την εκμάθηση δεξιοτήτων επίλυσης συγκρούσεων και την απόκτηση δεξιοτήτων μελέτης. Τέλος μέσω του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα μπορέσουν να ενισχύσουν την ψυχική τους ανθεκτικότητα και συναισθηματική νοημοσύνη και παράλληλα θα λάβουν τα κατάλληλα εφόδια για την διαχείριση των κρίσεων στο σχολείο και θα έρθουν σε επαφή με τις γνωστικές-συμπεριφορικές, συστημικές και ψυχό-εκπαιδευτικές προσεγγίσεις για να μπορέσουν να υποστηρίξουν εκπαιδευτικούς, γονείς και αδέλφια των παιδιών και εφήβων με ειδικές ανάγκες.

Οι στόχοι του μαθήματος «Προγράμματα Πρόληψης και Παρέμβασης» εστιάζουν στην παρουσίαση και κατανόηση των σύγχρονων προσεγγίσεων και προγραμμάτων που αποσκοπούν στην πρόληψη και την παρέμβαση στον τομέα της ειδικής αγωγής. Ειδικότερα περιλαμβάνουν:

  1. Κατανόηση των Θεωρητικών Βάσεων: Εξέταση των βασικών θεωρητικών προσεγγίσεων που αφορούν την πρόληψη και την παρέμβαση στην ειδική αγωγή, όπως η οικολογική προσέγγιση, η θεωρία της αλλαγής συμπεριφοράς και άλλες σχετικές θεωρίες.
  2. Μελέτη Προγραμμάτων Πρόληψης: Ανάλυση και αξιολόγηση των διαθέσιμων προγραμμάτων πρόληψης που σχετίζονται με την ειδική αγωγή, με έμφαση στις καλύτερες πρακτικές και την αποτελεσματικότητά τους.
  3. Σχεδιασμό Παρεμβάσεων: Ανάπτυξη δεξιοτήτων για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων παρέμβασης που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των ατόμων με ειδικές ανάγκες στο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
  4. Αξιολόγηση και Αναφορά Αποτελεσμάτων: Εκτίμηση της αποτελεσματικότητας των προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης, χρησιμοποιώντας διαφορετικές μεθόδους αξιολόγησης και αναφέροντας τα αποτελέσματα σε σχέση με τους στόχους που τέθηκαν.
  5. Εφαρμογή Τεχνικών Παρέμβασης: Εκπαίδευση στη χρήση σύγχρονων τεχνικών και εργαλείων για την υποστήριξη ατόμων με ειδικές ανάγκες, περιλαμβανομένης της τεχνολογίας και των προηγμένων μεθόδων εκπαίδευσης.