Ανίσχευση Μαθησιακών Δυσκολιών και Αξιολόγηση

Κωδικός μαθήματος:

SPE-305

Τίτλος μαθήματος:

Ανίσχευση Μαθησιακών Δυσκολιών και Αξιολόγηση

ECTS:

10

Περιγραφή Μαθήματος

Οι διαταραχές μάθησης και συμπεριφοράς είναι συνήθως συνολική ονομασία για μια σειρά από συνθήκες που επηρεάζουν την ικανότητα ενός ατόμου να μαθαίνει και να λειτουργεί σωστά σε καθημερινές καταστάσεις. Αυτές οι διαταραχές μπορεί να είναι αποτέλεσμα γενετικών παραγόντων, περιβαλλοντικών παραγόντων ή συνδυασμού των δύο. Κάποια παραδείγματα διαταραχών μάθησης περιλαμβάνουν τη δυσλεξία, τη δυσνοητία, τη διαταραχή έκπτωσης της προσοχής και της υπερκινητικότητας (ADHD), ενώ παραδείγματα διαταραχών συμπεριφοράς περιλαμβάνουν τη διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού, τη σχιζοφρένεια και τη διαταραχή πρόσφατης μνήμης. Είναι σημαντικό να διαγνωστεί και να αντιμετωπιστεί έγκαιρα κάθε διαταραχή, καθώς η σωστή υποστήριξη μπορεί να βοηθήσει τα άτομα που την αντιμετωπίζουν να αναπτύξουν το πλήρες δυναμικό τους.

Ο σκοπός του μαθήματος “Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών” είναι να εκπαιδεύσει τους φοιτητές στις μεθόδους και τις τεχνικές αξιολόγησης που απαιτούνται για την αναγνώριση και τη διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών σε παιδιά και εφήβους. Ο σκοπός επίσης είναι να εξοικειώσει τους σπουδαστές με τις διαφορετικές μορφές μαθησιακών δυσκολιών και τους παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση.

Το μάθημα στοχεύει στην :

  1. Κατανόηση των θεωρητικών προσεγγίσεων και των μοντέλων που χρησιμοποιούνται για τη διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών.
  2. Εκμάθηση των διαδικασιών αξιολόγησης και διάγνωσης μαθησιακών δυσκολιών, συμπεριλαμβανομένης της συλλογής και ανάλυσης δεδομένων.
  3. Αναγνώριση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών όπως η δυσλεξία, η δυσνοητία και η δυσαναγνωσία.
  4. Ανάπτυξη δεξιοτήτων για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που συναντώνται στη διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών.
  5. Εφαρμογή κλινικών πρακτικών και τεχνικών για την αξιολόγηση των ατομικών αναγκών των μαθητών.